Metody práce s dětmi s ADHD především pro rodiče a vychovatele – Žáčková H.,Jucovičová D.

Hodně prodávaný kousek Metody práce s dětmi s ADHD především pro rodiče a vychovatele - od spolehlivé značky Nakladatelství D + H je k získání zrovna dnes za super cenu! Aktuálně v akci od 59 Kč. EAN: 9788087295236
Metody práce s dětmi s ADHD především pro rodiče a vychovatele - Žáčková H.
59 Dostupnost: SKLADEM
Ověřit dostupnost »

Popis produktu

4. vydání (aktualizované, rozšířené). Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro rodiče a vychovatele

Tato publikace přináší rodičům a vychovatelům (školních družin, internátních škol,
dětských domovů nebo i diagnostických a výchovných ústavů) základní informace o vzniku a
projevech syndromu lehké mozkové dysfunkce (ADHD, ADD). Je zaměřena především na
praktické rady rodičům a vychovatelům pro výchovné vedení těchto dětí v prostředí rodiny a
domova. Shrnuje stručně nejdůležitější zásady výchovy těchto dětí, které jsou nutné pro jejich
zdárný rozvoj a kompenzaci poruchy. Dotýká se i problematiky dospívání a dospělosti.

Ukázka:
Ne všichni odborníci, kteří s dětmi s LMD (ADHD, ADD) pracují, dovedou plně
pochopit, jaké to je takové dítě denně vychovávat, žít s ním. Vlastní zkušenost je mnohdy
neocenitelná – snažily jsme se proto shrnout konkrétní zkušenosti a náměty nejen z naší
dosavadní odborné, ale i vlastní rodičovské praxe.
– …rozhodně se nedoporučuje nutit dítě, které trpí motorickým (pohybovým) neklidem,
násilně ke klidu. Když se soustředí na to, aby klidně sedělo, nesoustředí se pak na
důležitější činnosti. Navíc je to stojí velké úsilí, takže se rychleji unaví. Také není
vhodné dítě za projevy hyperaktivity kárat, trestat nebo mu dávat za příklad jiné,
klidnější dítě (sourozence, kamaráda). Velkého efektu tím nedocílíme a navíc se může
stát, že přestane mít dítě – které mu dáváme za příklad – rádo nebo se dokonce stane
cílem jeho agrese.
– …neprojevený, vnitřní neklid, nervozita rodiče se na dítě přenáší, a to je poté ještě
neklidnější. Pokud se nám nepodaří zachovat klid, je vhodné se následně dítěti
omluvit, vysvětlit příčinu našeho chování – tím mu vlastně jdeme příkladem, jak by se
ono mělo zachovat v takové situaci.
– za zklidnění je vždy zvláště pochválíme, aby si uvědomilo, že tento typ chování je
vhodný.