tiskmarket.cz

Slabikář pro 1. ročník ZŠ podle RVP ZV od Zmatlíkové / Alter/ nové vydání – Žáček Jiří

Tento velmi oblíbený produkt Slabikář pro 1. ročník ZŠ podle RVP ZV od Zmatlíkové / Alter/ nové vydání - od top výrobce Nakladatelství ALTER, s.r.o. pohodlně nakoupíte tady a teď ve výhodné akci. Produkt momentálně prodáváme za 144 Kč.
EAN: 9788072453467
Slabikář Jiřího Žáčka - Žáček Jiří

Slabikář pro 1. ročník ZŠ podle RVP ZV od Zmatlíkové / Alter/ 11. vydání. Oblíbený slabikář s vlídnými texty J. Žáčka obsahuje slabiky a slova pro nácvik uvědomělého čtení, dětské básně, říkadla a krátké příběhy s častou frekvencí přímé řeči. Nově obsahuje kartonovou přílohu. napsal Jiří Žáček ilustrovala Helena Zmatlíková Publikace Slabikář a Moje první čítanka patří dle provedených empirických šetření k nejrozšířenějším a zároveň nejoblíbenějším učebnicím počátečního čtení. Učebnice jsou pro svou metodickou, ale také jazykovou a grafickou úroveň velmi kladně hodnoceny nejen učiteli a žáky primárních škol, ale také rodiči těchto žáků i širší veřejností. 1. Obě učebnice jsou v naprostém souladu s Ústavou a zákony ČR, stejně tak i se Standardem vzdělávání. Jejich koncepce plně reflektuje požadavky učebního plánu a osnov českého jazyka primární školy. Zpracování učebnic umožňuje rozvoj počáteční gramotnosti ve všech třídách prvních ročníků bez rozdílu používaného vzdělávacího programu. Lze je využívat i v tzv. alternativních vzdělávacích programech a koncepcích. 2. Učebnice mají jasnou logickou stavbu umožňující učitelům a žákům velmi dobrou orientaci. Jejich členění plně odpovídá metodickým postupům a způsobům práce při výuce čtení v 1. ročnících ZŠ (část nácviku a procvičení, část pro upevnění učiva atd.). Vnitřní návaznost jednotlivých částí učebnic respektuje proces rozvoje počáteční gramotnosti. Zároveň umožňuje individualizaci a variabilitu metodických postupů učitele respektující vývojové hledisko žáků. Vnější návaznost (vzhledem k rozvoji čtení v dalších ročnících) je zajištěna nejen k řadě učebnic ALTER, ale také k souborům učebnic ostatních nakladatelství. Učebnice jsou přehledné a jejich rozsah plně odpovídá požadavkům na tento druh učebnic. 3. Metodické zpracování Slabikáře umožňuje výuku čtení analyticko-syntetickou nebo analytickou metodou se všemi možnostmi tyto metody vhodně inovovat, variovat a individualizovat. Cílem učebnice Moje první čítanka je upevnit a automatizovat čtenářskou dovednost žáků. K dosažení tohoto cíle je v učebnici vhodně zařazen soubor slov k procvičení čtení, plnící význam tzv. přípravy na čtení souvislého textu. Obě učebnice se vyznačují vedle citlivého metodického zpracování také výbornou grafickou úrovní, která zvyšuje zájem žáků o čtení textů a napomáhá tak k položení základů rozvoje čtenářské gramotnosti. 4. Jazyková úroveň textů je v souladu s Pravidly českého pravopisu. Texty jsou jazykově a obsahově žákům velmi blízké. Rozvíjejí nejen jejich poznání, ale také jazykové vyjadřování a slovní zásobu. 5. Didaktické zpracování učiva odpovídá cíli učebnic počátečního čtení. Učitelům je v učebnicích nabídnuto didaktické zpracování rozvoje počátečního čtení, ale záleží především na učiteli, do jaké míry je schopen tvořivě s učebnicemi pracovat. Obě učebnice jsou spíše „čítankami“ pro počátky čtení, což velmi dobře podporuje rozvoj čtenářského zájmu žáků a v dnešní didaktice čtení se ukazuje jako nejefektivnější metoda pro pozdější opravdové čtenářství žáků. Zpracování učebnic se vyznačuje vedle kvalitní metodické a obsahové stránky také vysokou motivační hodnotou, posilující rozvoj čtenářské gramotnosti. Z hlediska didaktického lze pozitivně hodnotit i zařazení souboru slov určených pro nácvik a procvičení „nových“ nebo „obtížných“ struktur slov. Zároveň je třeba ocenit doplnění Slabikáře o další didaktické materiály, především o Karty (Pracovní sešit) ke Slabikáři, které nabízejí dostatek námětů pro samostatnou či frontální práci ve třídě i mimo ni. Grafický (velikost písma, grafické členění atd.) a obrazový materiál činí z učebnic knihy, které na první pohled vzbudí zájem. Tento zájem však dokáží udržet, a to nejen pro svou velmi pěknou grafickou úroveň, ale také pro obsahovou přitažlivost jednotlivých textů. 6. Mezi specifika recenzovaných učebnic jistě patří jejich doplnění různými didaktický materiály, možnost variovat metodické postupy a především podchytit a vhodně rozvíjet zájem žáků o čtení. 7. Recenzované učebnice doporučuji bez výhrad k udělení schvalovací doložky. Opírám se nejen o vlastní metodické a didaktické znalosti a zkušenosti, ale také o výsledky empirických šetření, která byla v této oblasti provedena. Velmi pozitivně hodnotím rozšíření Slabikáře o další texty reagující na aktuální „čtenářský“ zájem dnešních žáků. PaedDr. Radka Wildová, CSc. katedra primární pedagogiky UK PedF Praha Autor recenze: PaedDr. Radka Wildová, CSc. katedra primární pedagogiky, UK PedF Praha oborová specializace – didaktika prvopočátečního čtení a psaní, obecná didaktika