Koncepce nové učebnice Menschen vychází z aktuálních poznatků v oblasti výzkumů psychologie učení a neurodidaktiky. Jak si efektivně zapamatovat, co jsme se naučili: Člověk si lépe pamatuje to, co se ho osobně dotýká, a to jsou zejména příběhy konkrétních lidí. Proto v každé lekci najdete minipříběhy. Naše paměť kromě toho pracuje z velké části vizuálně, proto najdete v každé lekci na pokračování obrázkový lexikon. Čím více smyslů zapojíme, tím lépe si pamatujeme, co jsme se naučili. Autoři proto dávají studentům možnost zapojit vedle kognitivního učení i další smyslové kanály a nabízejí jim např. písničky, filmy na DVD a pohybové hry. Důležitou roli hraje v učebnici také autonomie učení a motivace studentů. Ta je podporována zajímavými aktivitami pro samostudium a možností výběru materiálů podle zájmů nebo stupně obtížnosti. Studenty a učitele jistě upoutají i dvě novinky k Menschen z oblasti multimédií. Je to jednak učebnice v digitalizované podobě (vhodné pro dataprojektor i interaktivní tabuli) a virtuální učebna (vzdělávací prostředí) Moodle.